יום שבת, 2 באוגוסט 2014

מפשפשת בשוק הפשפשים

05:00 בבוקר השקמה
05:20 יציאה מהבית
05:30 קצת אחרי. הגעה לשוק הפשפשים בחיפה
חבר אמר- מחפשת ארון ישן לשפץ? כדאי! 
כווני שעון, השקימי קום, יש מלא דברים לקחת במקום.

05:00 בבוקר ידין מנדנד - יאלה קומי
05:20 כבר מוכנה אבל עיני עדיין עצומות
05:30 קצת אחרי. פותחת את השוק ואיתו גם העיניים

בשלב הראשון לא מאמינה מה אנשים מוכרים
בשלב השני לא מאמינה מה אנשים קונים
בשלב השלישי לא מאמינה שאני לא יודעת למצוא ולקנות

אז כמה חוויות מבוקר יום שבת
שהחזירו אותי לילדות
כשאני וידין מגיעים אל שוק הפשפשים בחיפה

הוא עם הידיים מאחור - מאלה שרק מביטים
- "אפשר לעזור לך?"
- "לא תודה רק מסתכל"

ושוב
- "צריך עזרה?"
- "תודה. רק מסתכל"

"אני רק מסתכל"

""מסתכל"

לאט לאט הוא השתחרר
ושחרר יד אחת

אז אם כבר שחררת - אפשר תמונה?
תודה

אחר כך התחלנו לגעת בכל דבר ולהיזכר
יו... היתה לנו מסחטת מיצים כזו הוא אומר
גם לנו אני עונה

וגם כסאות כאלו אני נזכרת

לאמא שלי היה שואב אבק כזה - זה היה התפקיד שלי לשאוב אבק
וגם מטחנת בשר כזו בדיוק, כזו כתומה

ולסבא שלי היו כאלו מאזניים
איתם היינו משחקים וכל היום שוקלים

ולסבתא שלי היתה כזו מכונת תפירה - גם לסבתא שלי הוא עונה

וכשהיינו יוצאים היינו משחקים בזה
(אני לא)


ומכרו שם אפילו ספר טלפונים עם טלפונים גם של לאה

ומי שרצה להתקשר ללאה כי חשב עליה
יכל לרכוש אסימון

או להתקשר מהטלפון
גם כזה היה לנו. לכולם

וכוסות לגלידה - כאלו היו לאמא שלי במזנון

מנורת שולחן כתיבה כזו היתה לאחי - גם לאחים שלי הוא מגיב

ומיכלי סודה שהיו לסבתא שלי - גם לסבתא שלי הוא צוחק

מצלמות כאלו היו לכולנו

שולחן כזה היה לנו פעם בסלון - גם להורים שלי
תגיד לי - לא זכור לי שגדלנו יחד?!?!

כורסה כזו פעם היתה לי בחדר -  והוא בתגובה: גם בחדר שלי בחיי

סיר לחץ כזה היה פעם לאמא שלי. התגובה לא איחרה לבוא: גם לאמא שלי
הסיר נעלם - הלחץ נשאר

המשכנו...
קופסת תכשיטים, היתה לי כזו בדיוק
קופסת תכשיטים. כזו לא היתה לו
מזל
ממשיכים...
שולחן צהוב שמאוד רציתי אבל לא קניתי

ומכונת תפירה שרציתי לקנות לבת שלי


הכל מהכל... באמת. הכל מהכל

רדיו ענתיקה, תקליטים

חתול ששומר על הסחורה
אבל החתול לא למכירה

תריס שמישהי אחרת מזמן היתה חוטפת

גם את הסיר האדום המנוקד

וגם את אלו... היו מאוד מיוחדים ונוסטלגיים

אפילו הדלת כניסה הזו מצאה חן בעיני


בוקר (מוקדם בבוקר) יום שבת
השארנו את הילדים לישון
יצאנו בשקט בשקט מהבית שלא התעוררו
והפלגנו לנו אל הילדות
העלנו זכרונות
העברנו חוויות

בימים שקטים שיבואו עלינו ב"ה לטובה
ממליצה בחום
שוק הפשפשים בחיפה
בקיבוץ גלויות
לכו להנות

שלכם
מיס ביס

 ביס אוף קייק - ערכות יצירה מבצק סוכר ונייר והפעלות ימי הולדת בבצק סוכר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

.