יום שבת, 12 בנובמבר 2016

הבטחנו לילדים חופשת קיץ ברומניה... אז הבטחנו

תחילת החופש הגדול
- הקיץ אנחנו טסים לרומניה
- כן,כן שמענו...
- כן, כן אתם תראו הקיץ אנחנו ברומניה - חופשת קיץ ברומניה.

- אמא, מה קורה עם רומניה?
- אה, כן... נראה, אי אפשר עכשיו יש לחץ גדול בעבודה, זה לא הזמן. נראה, אולי בהמשך החופש.

לקראת סוף החופש הגדול
- אמא, מה קורה עם רומניה?
- אני יודעת שהבטחנו, אבל אתם יודעים, לחץ בעבודה
לא יודעת מתי יצא לנסוע לרומניה.
- ידענו :(

לקראת חופשת סוכות
- זוכרים שהבטחנו חופשת קיץ ברומניה?
- כןןןןןן
- אז טסים... רק תארזו לכם גם כובעים, כפפות ומעילים.



חופשת קיץ ברומניה מתחילה...

5 מעלות. זה היה מזג האויר בפויאנה ברשוב
הדבר האחרון שהיה צריך שם זה בגד ים לחופשת הקיץ שלנו.
התמקמנו בבקתות עץ

עם דובים, צבאים ושלל חיות על הקירות
בקתת 2 קומות (קומה לנו וקומה לילדים)

ויצאנו לדרך המרהיבה ביופיה!!!





התחלנו עם מבצר רשנוב
זהו מבצר שהאיכרים התבצרו בו במשך 500 שנה כהגנה מפלישת זרים




הנופים הקסומים של רומניה פשוט עוצרי נשימה
כל כך נהנתי מהדרכים

טיילנו בכפר מואצ'ו


 עברנו לטירת בראן (טירת דרקולה)
לפעמים אני תוהה לעצמי
רק ישראלים מטיילים בכל מקום?
למה התרגום לעברית מופיע בכל פינה?

למה אין תרגום לשפה אחרת?


בערב היינו במסעדת ציידים. חוויה בפני עצמה.

אם אתם טסים לרומניה, תרשמו לכם:
פארק החבלים ונטורה - אטרקציה שאסור לפספס!!!

בפארק מסלולי קושי ברמות שונות
חבלי טיפוס ואומגות
חוויה מיוחדת לילדים ולמבוגרים כאחד

זו היתה חוויה מדהימה לכולנו

אני עשיתי רק את השלב הצהוב (שהוא הכי קל)
והרגליים שלי לא הפסיקו לרעוד מפחד




ידין עובר בין גלילי העץ

אני נתקעתי בין השלבים. רק המחשבה שאני צריכה להרים את עצמי באויר בין שמים לארץ
כשהרגליים שלי לא מגיעות בכלל לגליל השני.
להיות תלויה על חבל דק כדי לעבור לגליל עץ הבא, הורידה לי כמה שנים מהחיים.

השלב הזה היה השלב שבו אמרתי לעצמי שאין מצב שאני ממשיכה למסלול הבא

הילדים המשיכו גם לשלבים קשים יותר

תלויים בין שמים לארץ







האגם שצמוד לפארק החבלים







היעד הבא היה בראשוב
אחת הערים הגדולות ברומניה

עליה ברכבל להר טמפה בבראשוב




ותצפית על כל העיר העתיקה

טיול במדרחוב של בראשוב (לא עם אופניים)





מעבר ברחוב החבל - אורכו 83 ש"מ, רוחבו 1.32
והוא משקף את סגנון הבניה שהיה נהוג בבראשוב בימי הביניים

ממשיכים לנסוע בין הכפרים הפסטורלים

נופים ירוקים, כפרים צבעונים, חגיגה לעיניים

רוב הדרך באזור בראשוב - פויאנה בראשוב נראתה כך
דרך מאוד מפותלת, נסיעה של 30-40 קמ"ש

ככל שמתפתלים עם הדרך ועולים מעלה
עולים ל-0 מעלות ומגלים את השלג 
(אחלה חופשה קייצית)




אז נהנים גם ממנו

בחצר של אחד הבתים... חזרה בזמן

אחד המקומות שהיינו בהם הוא סלניק - מכרה מלח
יורדים לשם עם שאטל לעומק של 208 מ"מ
המקום בפנים עצום, גובה התקרה 90 מטר
בדיעבד, הייתי מוותרת על הנסיעה עד לסלניק רק כדי לראות את המכרה מלח

קלחי תירס באחת המרפסות
מישהו רוצה תירס?

והכפרים, הו... הכפרים - זה הכפר VISCRI
כפר ציורי, שמאחורי כל חזית צבעונית כזו מסתתר בית מימי הביניים, אפור ומוזנח

כפר שהזמן עצר בו מלכת

בול עץ מלא במים
לא הבנתי אם זה מים לחיות או גם לבני אדם





בכפר הזה החלטתי שאני הולכת לחפש רומניה
כזו שתסכים להצטלם עם שלט על סדנת סרטוני הסטופ מושן שלי

מצאתי סבתא חביבה מאוד
היא לא מבינה אנגלית. אני לא מבינה רומנית
הסתדרנו. הצטלמנו.


אבל לי זה לא הספיק
המשכתי לחפש עוד צועניה (מרבית תושבי הכפר הם צוענים)


כשפניתי לסוחרת צועניה, כשמה כן היא
דרשה הסוחרת סכום לא קטן כדי להצטלם עם השלט
פניתי לצועניה הבאה


מנהלת משא ומתן :) עם צועניה רומניה




זו היתה דווקא חוויה לנסות לתקשר איתן

לא כולן הסכימו ובצדק
כי הן לא יודעות מה כתוב על הפתק

המשכנו לטייל בכפר

זו היתה אחת החוויות מבחינתי
הילדים רצו קניון
לכי תסבירי להם שחופשת קיץ לא עושים בקניונים

מעבר רגלי בלבד על גשר צר לעוד קבוצת בתים (צריפים)

בית קטן בערבה

עם וילון תחרה.

כדי לתבל את החוויה ביקשנו מאחד הצוענים שיקח אותנו לטיול ב"כרכרה"

סיבוב של חצי שעה עם הסוסים בכפר (ולא רכיבה על סוסים במקום תיירותי)
אכן תרמו לאוירה ותרמו לו לכיס 50 ליי בתמורה








משם נסיעה לסיניה, ביקור בארמון לפלאש

ואם במקרה נתקעתם בסיניה ואתם צריכים להתקשר למונית
יש לכם עמדת סמארטפון שתקל עליכם



בערב, שוב, מסעדת ציידים אחרת Coliba Haiducilor
מסעדה המעוצבת בצורה ייחודית ומעניינת.




למחרת החלטנו "לטעות"
לרדת מהמסלול ולהיכנס לכפרים שלא המליצו עליהם בגוגל
כפרים נידחים, כאלו בלי חשמל
כאלו שבאמת הזמן עצר שם מלכת

היה עצוב לראות עוני כבד ששורר בכפר







יומיים אחרונים בילינו בבוקרשט
בבוקר זה הלכנו לטרמה ספא
מקום חובה!! לא לוותר עליו
אמרתי לכם להביא בגד ים?!

מחולק ל-3 מתחמים. זה מתחם הילדים (עם ההורים)
בכל זאת חופשת קיץ ברומניה... הוצאנו מהמזוודה גם את בגד הים

מגלשות מים עוצרות נשימה
מגלשות מים שמתחילות מפנים הספא, ממשיכות החוצה (מחוץ לספא)
זה הרגע שבו בזמן שמתגלשים החוצה לקור העז

הכריחו אותי גם לקחת חלק בחוויה



בריכות שחיה עם דלתות מסתובבות
מהפנים לחוץ, מהחום לקור

משם יוצאים לבריכה מחוממת בחוץ, בקור

מיטות מסאז', כמו בריכת גלים מתחת למיטה - תענוג!

וכשרוצים קצת שקט,
יש מתחם לגדולים, רק לנו
שקט. בלי ילדים

עם בר משקאות במרכז הבריכה



מאוחר יותר, טיולים רגליים במדרחוב בבוקרשט

וסיורים בקניונים עם מדריכים צמודים (הלוא הם הילדים)
שהסבירו לנו בעברית צחה איפה בדיוק כדאי לבקר, איזו חנות לא כדאי לפספס

ופינה למכורי האקס בוקס

ביום האחרון היינו במוזיאון הלאומי של הכפר ע"ש דימיטרייה גוסטי
מוזיאון המציג לראווה את חיי הכפר הרומניים

יש שם 272 בתים אותנטיים של בתי כפר וחוות איכרים מרחבי רומניה

נהנו מאוד לטייל בו
אם כי זה לא תחליף לראות את הכפריים האותנטיים של היום














ומשם נסיעה לשדה התעופה
חזרה הביתה

 וככה הסתיימה לה חופשת קיץ משפחתית של 8 ימים ברומניה
עם סוודר, מעיל, כובע וכפפות.

תענוג


שמחה ששטפתם את העיניים
ולקחתם חלק בחוויה שלי
ובהזדמנות הקרובה, תעשו לעצמכם טובה
טוסו לרומניה ותחוו בעצמכם חופשת קיץ מדהימה
שלכם
מיס ביס

ביס אוף קייק - ערכות יצירה קסומות

3 תגובות:

  1. נהדר...מאד נהנתי מהטיול שלכם.
    הייתי ברומניה אבל כל אחד רואה משהו אחר...
    תודה על השתוף

    השבמחק
  2. מקסים. התמונות מהממות והנופים עוצרי נשימה יאללה לתכנון הטיול הבא

    השבמחק
  3. מקסים תודה על התמונות והשיתוף :)

    השבמחק

.