יום שני, 1 בינואר 2018

10 טיפים שכדאי לדעת כשמנהלים עסק

1.1.2018 היום יום הולדת 10 לעסק שלי!!
(עסק שהתחיל מעיצוב עוגות - Bis of cake ועם השנים פרח והתמחה בסרטונים ובצילום).

***אז קבלו 10 תובנות לכבוד יום הולדת 10 כשמנהלים עסק***

קצת ארוך... אבל שווה קריאה 




1) סיעור מוחות
תמצאו חבר.ה/קולגה אפילו שתיים, תפתחו איתה את הבוקר בשיחת טלפון שכוללת עצות, רעיונות, סיעורי מוחות וגם קיטורים ;) 
חבר.ה/קולגה שתרים אתכם גם כשתיפלו. כי מותר ליפול אבל לא פחות חשוב צריך לדעת לקום.

2) תמיד תגידו כן
ככה התחילה סדנת יום הולדת ראשונה שלי (לפני 9 שנים) אחרי שסירבתי לה בכל תוקף ולבסוף נכנעתי ואמרתי כן
מאז עשיתי מאות סדנאות של ימי הולדת, קייטנות, סדנאות לנשים, ערבי נשים וגם סדנאות לגיל הזהב.
מאז הבנתי ש-לא סוגר דלתות אבל כן פותח.

3) הירשמו לכל בלוג / קבוצה עם ערך
תקראו כל מאמר שנותן לכם פיסת מידע. אין לכם מושג כמה ידע תצברו, כמה תלמדו, כמה השראה תקבלו.
תלכו לסדנאות, תלמדו את כל מה שלא למדתם מהקריאה.
זה מה שאני עושה כבר 10 שנים.

4) תפתחו בלוג
תתאמנו בכתיבה, בצילום תמונות, תשתלו מילות חיפוש, תנו ערך, תזרעו את הזרעים שלכם ברחבי הרשת (לא רק בפייסבוק) יום אחד תקצרו אותם.
כך נולד הבלוג שלי "מיס ביס" שצובר אחריו קהל גדול של אוהדים שעוקב אחרי.

5) כל משבר הוא הזדמנות
בעיצומו של משבר גיל ה-40 ששקלתי לסגור את העסק, לא כי הוא לא הצליח, אלא כי לא היה לי בו יותר עניין.
בימים בהם ניסיתי לצאת מהמשבר יצרתי את ערכות היצירה שלי. קשת רחבה של ערכות מדהימות ומקוריות להפעלה עצמית בימי הולדת ולבית מארח והתמלאתי בחיים מחדש.
אז הבנתי ולמדתי שמשבר הוא לא משבר הוא בעצם הזדמנות.

6) תחדשו
זה יכניס בכם תשוקה, זה ייתן לכם דרייב להפיץ, לשתף, לספר לכל העולם ולא פחות חשוב לשווק בקלות.
(זו ההזדמנות שלי לספר לכם שבקרוב תהיה סדנה חדשה ומפתיעה) :)

7) תעשו ספורט :)
אני לא מאמינה שאני אומרת את זה (זו שמעולם לא זזה מטר)
אבל זו הדרך בה גיליתי שעם אמונה, נחישות והתמדה הכל אפשרי!!
ואם הכל אפשרי בספורט (כבר רצתי פעמיים חצי מרתון) אז אין שום סיבה שהכל לא יהיה אפשרי להצליח בעסק.
תאמינו בעצמכם, הכל אפשרי!

8) תמיד תהיו בעשיה
וזה לא משנה אם יש לכם עבודה או אין לכם עבודה, זה לא משנה אם אתם שבוזים ומיואשים, קומו ותעשו משהו.
ככה התחלתי עם סרטוני הסטופ מושן שלי ואתם כל כך אהבתם אותם שמפה נפתחה לי הדלת לסדנאות סטופ מושן והפקת סרטונים לעסקים ושם זה התגלגל גם לרקעים לצילום.

9) תעזו! צאו מאזור הנוחות
אני יכולה לספר לכם שהדבר האחרון שחשבתי לעשות בחיים שלי זה לצאת ולהעביר סדנאות לבעלות עסקים. האחרון.
אבל הבנתי שאם אעשה את מה שעשיתי עד היום, אשאר באותו מקום שהגעתי אליו עד היום ולא זה מה שרציתי.
אין קיצורי דרך, רוצים לפרוץ? תעזו!

10) תפנקו
תפנקו את הלקוחות שלכם. תפנקו בשירות שלכם, תנו קצת יותר (קצת בשבילכם, הרבה בשבילם), תתרמו למי שצריך, אל תעשו חשבונות, אל תרגישו שהפסדתם, תשמרו על שמכם הטוב והדרך תהיה לכם סלולה.

***שנת 2018 תהיי טובה אלי גם השנה***

ואם בא לכם קצת לצחוק (עלי) אז הנה הסרטון מאחורי הקלעים
שמגלה כי לפעמים יש דברים מסובכים יותר מניהול עסק



נ.ב.: אם גם לכם יש תובנות להצלחה... אשמח שתשתפו אותי בתגובות מטה

שתהיה לכם שנה פורה ומוצלחת
ובעיקר עם בשורות טובות
שלכם
איריס בן שושן

4 תגובות:

  1. תודה איריס 🌺☺ ומזל טוב לעשור 💐

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! ושתהיה לך שנה נהדרת!

      מחק
    2. מדהימה כאחת שעוקבת אחרייך כבר כמעט עשור אין ספק שאת מודל להשראה
      שנה מעולה יקירה

      מחק
  2. איריס הוזמנה ליום הולדת 11 של הבן שלי
    יום הולדת מהסרטים ואכן כך היה
    כל הילדים היו מרותקים מההסבר ולאורך כל התהליך . הארוע היה חוויתי ונהדר למי שרק חושב על מה ואיך איריס נותנת את התשובות מאוד מאוד מומלץ

    השבמחק

.